Pages

Thursday, February 10, 2011

Tika di atas...lihatlah ke bawah

Ya Allah..hatiku meruntun pilu membaca derita yang ditanggung si kecil Alanna Qish. Hebat sungguh ibunya menempuh dugaan...kuat sungguh si kecil menanggung derita...gagah sungguh si ayah menelan semua.

Aku bagai terpukul...lalu tersedar...kenapa perlu mengeluh dan cepat marah??? sedangkan mereka lebih menderita dan terseksa tapi tidak pula menyesal atau menyalahkan sesiapa.

Ya Allah...Kau lembutkanlah hatiku tika menghadapi tekanan. Kau limpahkanlah cintaMu tika aku marah dan berduka.

Kata Mummy Alanna "Apa yg lebih baik dari menangis kalau bukan menulis..Apa yg lebih baik dari menulis kalau bukan berdoa..Setiap kataku adalah doa.. setiap katamu adalah doa.. Terima kasih kerana mendoakan Alanna...." Beliau selalu menulis rasa hatinya biarpun anak ini sudah tiada di sisi. Luahan hati yang sungguh menyentuh hati.

Bersyukurlah kerana kita masih mampu memeluk, mencium, memegang buah hati yang kita lahirkan...jadi...kenapa perlu kita marah dan rasa penat dengan keletah mereka? Bolehkah kita hidup tanpa hiruk-pikuk suara mereka? Amankah kita bila mereka diam tak bersuara? Tegakah kita melihat wajah ceria mereka bertukar kaku dan lesu? Bolehkah anda lalui saat itu? Saya tak mampu...membaca blog beliau pun saya dah lemah dan hampir pengsan...inikan pula melaluinya.

Video inilah yang buat saya longlai di depan laptop...


Semoga Allah limpahkan rahmat ke atas Bidadari Syurga ini dan keluarganya.


No comments:

Post a Comment