Pages

Thursday, February 16, 2012

I'm NOT a Blogger....but....

Assalamualaikum....pembuka bicara.

Semoga terus ceria di hari ke 47 di tahun 2012. Inilah entry pertama di tahun 2012. So...layak ke saya bergelar blogger?

Kehidupan seharian tak pernah kurang nikmat dan cabarannya. Sibuk? bukanlah alasan yang baik untuk diberi. Semua orang sibuk. Sibuk dengan urusan sendiri. Tak kurang juga yang menyibukkan diri...hehehe...

As for Mama Atie. Everyday is a great adventure. Why?


Mereka bertigalah nikmat dan cabarannya (^_^) 3 anak yang keluar dari perut yang sama tapi punya karakter dan kerenah yang berbeza....mau tak mencabar?????cuba try test tengok! Mengeluh? takkan pernah. Penat? mau TIDAK! Tapi inilah nyawa saya. Kadang memang terlepas marah dan cubit. Tapi hati segera rasa bersalah. Tika mereka diulit mimpi...saat itulah saya pilu dan segera mohon ditingkatkan kesabaran.

Terbaca saya di ruangan Wardina Safiyyah..."Ilmu keibubapaan bukan hadir secara package bersama anak yang dilahirkan. Tapi ia perlu dipelajari dan dipraktikkan." Ilmunya meluas dan berubah2 mengikut keadaan dan zaman. Setiap anak takkan sama cara asuhan dan layanan. Saya sedang berusaha mempelajari dan mempraktikkan.

Sebagai ibu berkerja, masa amat terhad untuk bersama anak2. Jadi kenapa saya perlu isi masa itu dengan moment yang tak indah? Oh...betapa banyak dosa saya pada anak bertiga ini.

Saya kini sedang mendidik hati...memperbaiki diri...meningkatkan prestasi...menambah produktiviti? oooh... NO..NO..NO...

I wanna be SUPERMAMA !!!


Yang menjadi idola anak2. Saya mau mereka nyanyi.... "dan superhero kita..."

MAMAMA bukan BoBoiBoy




No comments:

Post a Comment