Pages

Monday, April 11, 2011

Treat for Kids

Assalamualaikum....pembuka bicara.

Bermula Rabu lalu kami melalui rutin harian yang berbeza. Suatu pengalaman baru yang penuh airmata dan airpeluh...fhiuuuu...

Pagi2 dah kena siapkan 3 anak kecil yang bermacam kerenah. Kakak siap untuk ke Tadika. Auni dan Irfan... bersiap untuk dihantar ke Taska. Paling mencabar bila semuanya nak "Mama" mandikan... "Mama" buat.

Now Kakak dah boleh berkompromi. Papa yang mandikan dan siapkan. Auni dan Irfan je yang Mama kena uruskan sebab kalau Auni mandi dengan Papa... susana subuh yang hening akan jadi hingar-bingar. Irfan? redha je Mama buat apa... asalkan MAMA.

Selesai satu cabaran, adegan airmata Auni pula. Hari2 menangis bila tiba depan Taska. Tapi sekejap je... mujurlah Mama ni keras hati juga. Bukan tak kasihan. Tapi ini je cara terbaik setelah maid berhenti. Ada bagusnya juga hantar Auni ke Taska. Dari usia 5 bulan, dia dijaga maid di rumah. Sampai sekarang... sangatlah susah kalau kena berdepan dengan crowd yang belum dikenali. Bergantunglah si Auni di kaki seluar Papa ataupun minta Papa dukung... "Takut orang" inilah yang dia akan kata.

As a treat untuk anak3 yang behave dan Mama yang dah laksanakan tugasan berganda dengan cemerlang... Mama bawa semua ke ALAMANDA :) Yahoooooo! Tapi semua ni takkan berlaku kalau Maktok tak datang to the rescue hehehe... Papa mana? huhuhu... kena kerja Sabtu dan Ahad... 8am-7pm... :(

Seronok mereka dapat main di indoor playground Alamanda. Mama pula ada misi nak mencari hadiah birthday Kakak. So lepas je makan... Maktok melayan kerenah 2 gegirls tu main di playground while Mama bawa Irfan menyelesaikan misi. Apa hadiahnya? jeng... jeng... jeng... tengok di entry akan datang ye.

So here some picts of Auni n Irfan yang sempat Mama tangkap guna camera hp tercanggis yang Mama ada... ahaks... Sorry Kakak... gambar Kakak takde sebab Kakak dah hilang dalam group kids yang ramai dalam playland tu... dari jauh Mama dengar... "Hi, saya Nurin... nama awak siapa?" hehehe... peramah macam siapa ntah anak Mama ni???

My Little Hero

Auni ready to blast off...


Sekian dulu ceriteraku...Semoga terus diberi kesihatan dan kekuatan serta kesabaran menempuhi jadual baru kehidupan kami =)


No comments:

Post a Comment